Monday, February 05, 2007

cruel honesty

They say: "Honesty sets your free". Unfortunately, this statement could never be further from the truth that I know. Honesty can very well imprison, paralyze, and burn you.. without receiving anything you wish for in return, without getting any empathy from others, and without even anyone noticing your affliction..

One of life ironies..

Life is usually full of ironic moments. But it gets more bitter when this irony turns into heartache. I understand that one could feel hurt when someone hurts them. Clear, logical, and realistic. But is it comprehensible that you hurt someone.. and you find yourself feeling more hurt!!

Sunday, February 04, 2007

جزء آخر من واحة الغروب لبهاء طاهر

(على لسان كاثرين)
حانت مني نظرة إلى الأطفال الذين يلعبون. كم هي مريحة الطفولة! كم هو مريح الجهل! كان الأولاد يحفرون في الأرض قنوات يصبون فيها ماء و يضعون على حوافها غصونا صغيرة خضراء ليرووا بساتين تشبه بساتين آبائهم. ولكن أهم شىء أنهم لا ينسون أيضا بناء أسوار رملية عالية حول بساتينهم. يتعلمون الأسوار منذ الصغر. اما البنات فيلعبن على حدة بعيدا عن الصبيان. أسوار أخرى

لكني أحب منظر البنات الصغيرات و هن يلعبن. لا أرى الألوان البهيجة إلا في ملابسهن المزركشة الطويلة الأكمام. وددت أيضا لو أعرف كيف يجدلن للبنات هذه الضفائر الرفيعة الطويلة التي تحيط برءوسهن مثل تيجان مزخرفة. لكن من سيدلني؟ أمهاتهن؟ لا يسرن في الطريق إلا جماعات ذاهبات إلى مآتم أو أفراح و لا يظهر منهن غير عباءات زرقاء واسعة. كتل مصمتة تتحرك فى بطء و صمت مثل نذير قادم، فأود أن أصرخ حين أراها: أين البشر؟