Wednesday, January 31, 2007

فوق هاتيك الربى

This is a song by Fairouz that I've been listening to lately a lot at night.. before I go to sleep. It soothes me a lot and it puts me in a very calm and light mood.. the voice, the music, and the images that the words draw peacefully..

Is it a wish? A prophecy? Or maybe it is a mysterious inexplicable dream...


فوق هاتيك الربى - زكي ناصيف

أناجيك في سري و في القلب حسرة
ٌ و في العين دمع دافق غزير
و فوق الربى حيث التقيتك خاشعا
تصلي لمن فوق القدير قدير
سعيت إليك و في الفؤاد تهيب
لصمتك هذا و احترام كبير
فتبت إلى ربي الذي قال واعدا
ُ على المؤمنين كل عسير يسير

فوق هاتيك الربى في صفاء مقمر
ردد الليل ندائي يا حبيبي أنت لي
فوق هاتيك الربى في نعيم مسكر
رجع الطير غنائي لحنين الجدول

أنت لي أحلى أماني و أحلام شبابي
أنت لي شوق البوادي للنسيمات العِذاب
ِِِأنت لي غمر الندى في الربيع المزهر
أنت لي فيض الهناء و صفاء المنهل

Labels: ,

3 Comments:

Blogger DoDo said...

The whole album "Fairuz to3'anni le Zaki Naseef" is a fascinating one...

One of the album's songs that I adore is "Ahwak bela Amali"... a masterpiece...

3:19 PM

 
Blogger www.blogs4arab.com said...


يسعدنا تشريفك
www.blogs4arab.com

9:42 PM

 
Blogger وجهي الاخر said...

علي المؤمنين
كل عسير
يسير

اللهم يسر

5:00 PM

 

Post a Comment

<< Home